piątek, 19 kwietnia 2013


Wizerunek

Brytyjski The Observer opublikował raport mówiący, że Justin Bieber jest postacią bardziej wpływową w sferze sieci społecznej, niż Barack Obama lub Dalajlama[60]. Według Jana Hoffmana zThe New York Times, popularność wokalisty wynika w dużej mierze z jego kanału w serwisie YouTube; na długo przed premierą minialbumu My World, internetowe widea Justina notowały miliony odsłon[15]. Jeszcze przed wylotem do Atlanty, Braun chciał "wzmocnić markę Justina w YouTube"; w tym celu Bieber nagrywał kolejne domowe filmiki, na których śpiewał covery znanych piosenek. Ponadto Justin utworzył konto w serwisie Twitter, by tam na bieżąco utrzymywać kontakt z fanami[8]. W listopadzie 2010 roku jego profil obserwowało 6 milionów fanów; od tego czasu, każdego dnia, liczba "śledzących" zwiększała się średnio o następne 24 tysiące osób[61]. Pod koniec grudnia 2011 roku jego profil obserwowało niespełna 16 milionów osób[62].
Bieber wykonujący "Favorite Girl" podczas koncertu w Zurychu, w kwietniu 2011
Usher skomentował fakt, że zarówno on, jak i Justin rozpoczęli karierę w tym samym wieku: "Miałem szansę dojrzeć do mojego sukcesu, podczas gdy w przypadku Biebera wszystko stało się nagle." W wyniku tego, jak przyznał, sam Usher, Braun, ochroniarz Justina – Kenny, a także inne osoby z otoczenia wokalisty, cały czas uczą go, jak radzić sobie ze sławą i wizerunkiem publicznym[15]. Po zawarciu kontraktu z Bieberem, Usher zatrudnił jednego ze swoich byłych asystentów, Ryana Gooda, by ten pełnił rolę menedżera trasy i stylisty Justina. To on odpowiedzialny był za wykreowanie początkowego wizerunku Biebera, kojarzonego z czapkami bejsbolowymi, bluzami i wysokimi butami. Amy Kaufman z The Los Angeles Timesskomentował: "Choć to produkt klasy średniej z przedmieść Stratford w Ontario, styl ubioru i mowy Biebera ("Wassup man, how you doin'?" lub "It's like, you know, whateva'") sugeruje, że naśladuje on swoich ulubionych raperów."[63]
Bieber określony został przez media mianem "skradacza serc nastolatek"[15][64]. Justin sygnował kolekcję lakierów do paznokci, w celu podniesienia świadomości co do aktywności w zakresie działalności charytatywnej[65]. Figury woskowe wokalisty znajdują się w muzeach Madame Tussaud's w Nowym Jorku, Londynie i Amsterdamie[66]. Zmiana fryzury przez Biebera w 2010 roku wymusiła konieczność przeprowadzenia poprawek w produktach powiązanych z wokalistą. To z kolei zostało przez część odbiorców nazwane "najdroższą fryzurą świata muzycznego wszech czasów"; jedna z firm wydała w sezonie świątecznym 2011 roku ponad 100 tysięcy dolarów na zmianę wizerunku Biebera w swoich produktach[67]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz